Nobody said it was easy

Hur svårt kan det vara egentligen!? Har suttit några timmar nu med ett så kallat bildspel i flash och försöker förstå vad flash är bra för. Tråkigt nog kommer jag inte fram till något. Jag hatar flash!

"Alings-ås!? Åh jävlar!"

Jag har haft två kanondygn med Gabriella! Roadtrip till Jönköping är inte att leka med alltså! Och med tanke på att jag och G är grymma på att roadtrippa så blev det ju inte sämre än bäst!

Imorgon är det nyårsafton. Sjukt... 

Här är en liten bild från igår när jag satt och pluggade! Macmysigt!



Four elements

Vid dagens uppdatering sitter jag i Gabriellas vardagsrum och chillar medan hon delar ut kuriren! Och snart ska jag sätta mig och skriva på projektet en stund innan det drar iväg till Jönköping på roadtrip! WAOAOAOAOAOAOA Chill!
TJOHEJ

När horisonten flimrar släpper vi kontrollen

Idag har jag satt igång med plugget lite. Eller... Dum som jag är börjar jag såklart med det roligaste, vilket är webdesign! Jag ska göra en hemsida som slutprojekt, och det blir awesome!

Tack för mig!

Fading away




Hollywood tonight

Egentligen vet jag inte vad jag ska skriva idag. Juldagen är inte helkul om man säger så. Man gör i stort sett ingenting. Okej, jag har faktiskt jobbat en stund idag och suttit och spelat TP med m och p. Roligare kan man ju ha, men jag klagar inte :)

Imorgon tänkte jag att livet skulle börja igen. Projektarbetet måste tas tag i...



All I want for christmas...

Idag har det verkligen varit en lång dag! Började med väckning av mamma halv 10. Efter en kort frukost bar det iväg till VB för promenad med Ss familj som avslutades med julfika hemma hos dem. Vi kom hem runt ett och började fixa fram lunch som åts runt tre. Nej, vi tittade inte på Kalles jul. Efter lunchen var det lite julklappsutdelning innan bror och S försvann till Ss släkt. Klockan 6 var det tänkt att vi skulle vara hos m&m men som vanligt måste man lägga på en kvart i beräkningen när det gäller vår släkt ^^. Och ja, sedan dess har det varit vanligt hederligt julfirande med hela tjocka släkten. Alltid lika trevligt! Tack för mig och GOD JUL igen

sista kollen

Ikväll har det varit lite julbak och allmänt stök i köket. Jag, mamma och pappa har fixat med maten till imorgon och det är sjukt vad tiden har gått fort. Känns som om den är typ 12 men på riktigt är den halv 3. Måste dock säga att jag är redigt trött.

Imorgon väntas pulkaåkning, julmat, kyrkis, julmat och julklappar och massa mer julmat och julgodis på det. Nu laddar vi! 

GODJUL

Hold my hand

Julrushen är inte dålig alltså! Göteborg var fullt med stressade människor, inte minst vi! Bror hittade hela sin julaftonsoutfit på J&J och jag hittade på lite olika ställen. Chill. Trodde nästan inte att jag skulle hitta något alls faktiskt! Tänkte till och med försöka mig på det där med blomma i håret i år! Inte varje dag direkt... 

Tågpersonalen var riktigt trevliga idag! De önskade alla resenärer God Jul flera gånger. De till och med la in ett extra utrop innan Alingsås för att önska alla avstigande på de olika hållplatserna en riktigt God Jul (så att inte Stockholmarna skulle få all ära liksom). Nu flummar jag iväg, men så var det!



200

Nu skrivs det lite historia här! Detta är inlägg nr 200 på den här bloggen!

Det blev en väldans lyckad kväll igår på hotellet! Kanonkväll verkligen!

Idag tar förmodligen jag och bror en sväng till Göteborg. Jag har inget att ha på mig imorgon... I övrigt är alla julklappar inhandlade. Chilligt. Känns som om jag bara köper grejer till mig själv den här julen haha. Ganska nice det också! 

HOJ

Dan före dan före dopparedan

Tjohej! Vi har lov på riktigt nu. Underbart! Kvällen ska spenderas på hotellet äre tänkt! Blev sittandes i Julias soffa med henne och Alexandra och tittade på Sunes jul idag. Ändå väldigt chill! Och efter det har det inte hänt speciellt mycket. 

Chacha

Non, je ne regrette rien

Ibland, ganska ofta, blir jag nästan gråtfärdig när jag inser att jag snart måste bli vuxen. Jag blir mest gråtfärdig med tanke på att jag slutar skolan om mindre än ett halvår och det är något man ett helt liv har sett fram emot, och nu är det bara runt husknuten likcom. Jag måste ta tag i livet, veta vad jag ska hitta på till hösten osv. Om jag hade bott själv nu hade mitt liv inte hållit ihop för fem öre. Jag är seriös. Det hade inte funkat. Vilken tur att jag bor hemma! 

Jag släckte inte lampan efter familjesnacket som för visso flippade ur lite sådär som det brukar, idag fick vi lyssna till Jussi Björling då han så fint sjöng Till havs. Men fortfarande är jag ju vaken liksom... Dock ska jag nog släcka snart för att orka upp till avslutningen imorgon. Det blir fantastiskt chilligt! :) PUSS

... over troubled water

Igår fick vi typ jullov. Eller så kan man säga att vi fick det idag. Men på riktigt får vi det inte förr än imorgon! Igår var det matte E, jättesvårt :( men jag fick det avklarat, idag hade vi två lektioner (som iofs inte var speciellt ansträngande) och imorgon är den egentliga avslutningen. Igår och idag har jag haft pluggfria dagar (om man bortser från provet igår då) och det gör mig nästan mer stressad än att faktiskt plugga då jag vet att jag inte kommer framåt i något av mina arbeten. Aja, mamma har sagt till mig att vara ledig fram till jul. Får se hur det blir med den saken. 

Det är julafton om tre dagar. Det är lite sjukt. Det känns som om det är typ... början av november nu. Jag hänger inte med i svängarna. 

Tog en tripp på stan med godingen Gabriella idag och fick lite tygstycken med mig hem. Chilligt värre! 

Nu ska vi ha familjesnack om julen... inte en sekund för tidigt! Efter det funderar jag seriöst på att sova.



Tänkte dela med mig av min önskelista också, och ja, jag är helt seriös:
  1. En timma extra om dygnet
  2. En helgdag till
  3. Ett projektarbete mindre
  4. Skidor och pjäxor
och inget mer
God Jul!


Låt solen värma dig

Årets stora fest är på gång. Morfar har fyllt 75 år, vilket ska firas med dunder och brak! Inte så explosivt kanske med tanke på att det är till största delen pensionärskalas... Så ja, cellon är snart packad och jag ska fixa iordning mig också. Jobbigt dock att matten är imorgon och plugg lär det inte bli i överflöd idag... 

Ingen aning om vem som har tagit fotot. Men blond (kunde man inte tro!) och söt är jag i alla fall och morfar ska firas! TJOHO!

The scientist

Uhuh! JAG FÅR KRUPP PÅ DET HÄR! Matte E är inte min grej alltså. Speciellt inte två dagar innan slutprovet. Jag behöver be om hjälp eller kolla facit på varje uppgift. Illa. Ikväll kommer i alla fall bruschan hem och då skare bli mattepliggisch med him. Braobrao.

Allt rasar

Gasen i botten. Fy fan

Fyllda av stolthet och vilja

Lite tråkigt att både gå till och hem från skolan när det är kolsvart ute... Man får inte ut så mycket solljus av dagen då. Fast idag började jag ju 1. Helt okejchill! Nu ska jag sova för att ta mig upp till webbis imorgon! Hejhoj



I'd rather write a symphony

Wowowowow. Grattis till John som kirrade körkortet idag dårå! Fick mig en åktur till skolan! 

Jaaaag har haft två lektioner, lokala och fysik breddning. Chilligt värre! Om en stund ska jag åka iväg till cellon men först ska här övas och pluggas engelska. Chiphejhoj TA HAND OM ER och gilla bilden :)

08

Jag slutade klockan 2 idag. Gick från skolan halv 5 och kom hem 5. Lämnade av lite grejer och blev upphämtad av Julia för att åka rakt ut i skogen med henne och Tobias till LOVISA! Kalaskväll! Snart ska jag sova :) Bara ett mattetal först! Eller så får det bli imorgon... Ändå helt okejchill att börja 12.55 imorgon. 

För övrigt så ligger en flaska avslagen coca cola bredvid mig och päser... Illa att den inte smakar gott längre

PISSPUSS

Out of the darkness and into the sun

Jag skriver för fullt. Projektarbete. Matte ska också fixas... Kuuuuuuuuul... :( Om precis en vecka så kommer jag vara klar med skolan för i år. TACKTACKÅTACK! Men oj vilket liv jag kommer ha fram till dess.. Inte så mycket till liv alls skulle jag nog säga. Vi får väl se! 

Jag laddar upp för en bra vecka i alla fall! Tja.


Så halv, så svart, så vit

Är det okej att skrika på internet eller? Ta i från magen, från tårna, från allt

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Jag ser sprickor i horisonten som ingen ser

Gammal och omtyckt bild. Den får tala för sig själv idag. Hej


Vi är bättre än grå

Trevlig vecka. Men oj vad snabbt det har gått. Känns som typ onsdagskväll... Fast! Det är helg, vilket är super. Det ska bli kalas, jobb, jobb och plugg. Provet kommer allt närmare och det känns inte bra alls om jag ska vara helt ärlig.

Sova strax? Mitt batteri börjar ladda ur

Decemberuppdragen

Jag och Julia har under december månad (fram till julafton) gett varandra ett uppdrag per dag att utföra. Och dagens uppdrag för mig var att blogga om dagens outfit, något jag aldrig har gjort förut eller känner mig speciellt bekväm med. Dock tycker jag att det är trevligt när andra gör det, men det känns lite... speciellt att göra det själv haha. Men, ett uppdrag är ett uppdrag och det är till för att utföras. Så jag gör som så många andra:



Dagens outfit: 



Tröja Zara · Jeans Cheap Monday · Sjal Cubus

Blue moon

Idag har det varit skparverkstad på hög nivå. Eller i alla fall hög nivå för att vara mig. Jag har spelat in massor, eller inte massor men en del, arrangerat i datorn osv. Sen har jag tagit lite bilder. Ibland får man världens kick! 

Ain't no sunshine

Slappishelg är ju ALLTID uppskattat måste jag säga. Jag har knappt gått utanför huset mer än igår när jag var en sväng hos Julia. Chilligt! Idag ska jag dock iväg till gymmet. Och jag är inte taggad till fem öre. Men med trevligt sällskap ska det nog gå bra ändå!! 

Jag har tittat på Ung & Bortskämd. Grejen är att jag bara blir mer slapp själv av att kolla på det när man ser hur slappa de är och hur mycket deras föräldrar gör för dem, haha. Då blir det som att det öppnas en dörr och jag börjar fundera på hur det skulle vara om mina föräldrar passade upp mig så som deras gör... Tänk att ha ett sånt liv. Kanske är chill. Dock skulle jag ju inte vilja ha mamma springandes runt fötterna på mig hela tiden. Hm, tål att tänkas på.

Imorgon är det måndag, vilket betyder att verkligheten hinner ikapp mig. Tiden till matte E-provet och julen och projektarbetesinlämningen bara minskar för varje dag, varje minut. Som om knytnäven i magen bara trycks längre och längre in. Vilken bra metafor!

Lite matte på det kanske? 

HEJ

Don't look back in anger

Kaffemys med Julia idag! Och städat mitt rum har jag också gjort, något som VERKLIGEN behövdes. Kanoners!


Ditt kvarter

Idag skulle jag ju fixa klart webdesignen och också länka in php-filen. Det var lite problem hit och dit men tillslut lyckades jag få det att se riktigt fint ut! Jag var kanonnöjd tills jag insåg att den hade slutat att göra den uträkningen jag ville. ALLT var rätt och jag hade inte ändrat något tror jag (peppar, peppar) men så sket det sig i alla fall. Och detta var under de tio sista minutrarna innan inlämning. Fattar verkligen inte vad det var för fel på skiten när allt var rätt! Aja, min lärare hade sett innan att det hade funkat så det var ingen fara direkt, men OJ vad irriterande! Fast.. Jag måste säga att jag är ganska nöjd ändå haha! ... jag är jättenöjd. 

Bra vecka förresten.

Såpbubbler

Jag har tränat, sovit på köksbordet, ätit upp pepparkakorna och blivit klar med php-grejen. Min dag är nog ganska fullbordad nu! 


Strängbyte

Idag ska jag för första gången byta strängar på min cello! Ska bli sjukt nice! Dock känner jag att det kanske inte är helt perfekt att det är -15° ute just idag... Med sprillans nya strängar kan det hända grejer då tror jag. Men som tur är så har jag ju bilen. På tal om det så tog världens bästa Julia Burgén körkort idag! GRATTIS MIN VÄN! <3

RSS 2.0