Do you know me

För första gången sedan jag kom hit känner jag mig inte helt 100%. Ikväll är jag bara 85%. Jag har blivit förkyld och tvingas acceptera att jag inte ska hitta på något ikväll. Det borde jag ha accepterat redan igår.

Nu nyser, snorar och hostar jag. Så fort jag går ut börjar mina ögon rinna av kylan. Ja, tacka vet jag termobyxor, mössa och mina lila fina Hestra-vantar! 

Jag saknar några godbitar. En godbit som jag lämnade kvar hemma, en familj som också lämnades kvar hemma och en godbit som på kort varsel blev tvungen att åka söder ut. 

På något sätt längtar jag till dagen då jag tar mitt pick och pack och drar söder ut, jag också. Men inte riktigt än. Jag har det så bra här. Det var längesedan allt kändes så himla bra trots en saknad av livet där hemma och en förkylning som kom väldigt olämpligt. Allting känns en aning kluvet, men vad gör det?

Nu ska jag sova bort förkylningen!

Looky looky

Idag är det en hel månad sedan jag lämnade såsen! Så konstigt. Det känns som om jag kom hit förra veckan samtidigt som det känns som om jag har känt folket här i flera år! Men vilket grymt gäng!!

Idag tog vi skotern och ett par pulkor och gick ner till sjön och åkte pulka efter skotern! Sånt får jag en såndär kick av, när det går fort och det inte är helt ofarligt! Woopidoo!

Imorgon taggar jag jobb igen! Tjing


Paradise

Jag vaknade upp till en av årets finaste dagar! Visserligen vaknade jag för sent för att åka till backen, så en promenad med goa tjejer fick det bli! Imorgon planerar vi dock för en grym dag i backen! JAJA JAA!!

Jag har det bra!



Aldrig ensam

Jag har skrivit ett par inlägg som aldrig har blivit publicerade. Varför vet jag inte riktigt, har bara inte blivit klar och fått andra planer och slängt ihop datorn och inte kommit tillbaka på ett tag. Men nu! 

Min nyårskväll var riktigt bra! Med ett grymt gäng på Hovärken dansade jag ut 2011. Sedan dess har jag hunnit jobba, fira Lilla Nyår (en vecka efter vanliga nyår), vara i Åre, hänga med folkisfolk och kvadda bilen. Inget allvarligt, efter 20 minuter i verkstan var den som ny igen (ja...).

Nu är jag tillbaka i Lofsdalen. Tråkigt att lämna så härligt folkisfolk, men samtidigt så skönt att vara hemma igen! 

Där avslutar jag. Lever gör jag ju i alla fall!

RSS 2.0