Jag kommer, jag är nästan där!

Grattis Malin! Var där en sväng idag och fick tårta, god tårta och snygg tårta! Hon är grym på tårtor den där tjejen!

Spelat med Helena har jag också gjort. Sista repet innan konserten nästa vecka... Hur ska det gå, tro? Usch. Jag vill ha gjort det men jag vill inte göra det... Ah. Jag ska spela så det glöder i alla fall!

När det gäller musik framför allt har jag börjat - tack vare min lärare - att tänka i bilder. Tänker man musiken i bilder och situationer fattar man hela grejen direkt. Ett exempel idag var då cellon och pianot har väldigt olika stämmor, där det knappt går att räkna sig fram till var man är och då det är bara att köra på och hoppas på att man är rätt. Tänk dig att två människor är ute och går. De går i precis samma takt med fötterna men de pratar olika språk. Dessutom är båda väldigt mån om att få sina saker sagda så att de nästan pratar i mun på varandra och stämningen blir näst intill irriterad. Ja, det är svårt att förklara eftersom ni som läser inte har den blekaste aning om vad jag pratar om, men när man spelar så blir allting så himla tydligt! Det jag tänkte komma fram till är att jag inte bara när jag spelar cello väljer att se saker i bilder och situationer utan att det fungerar hela tiden. Stycket jag ska spela nästa vecka skulle jag kunna berätta en hel historia om, lite osammanhängande på vissa ställen men ändå... Jag tror jag vet hur kompositören tänkte när han skrev sitt verk. 

Mat på g eller?

Castle walls

Fantastiskt!

Både brev och telefonsamtal från indianen gjorde min dag grym! Jag längtar efter den tjejen nu va!! 

Jag sitter i sängen och äter godis i ett nystädat rum. Ja, man får ju passa på att njuta lite när tillfälle ges! Dessutom funderar jag starkt på en ny design till den här bloggen nu. Den här är lite uttjatad kanske? Ja, alltså, det tål att tänkas på! Min kreativa sida brukar ju dock bara visa sig när jag egentligen har annat att göra. Som t ex... nu? 

Vad gör vi!? Nu kör vi!!!



Om nu hat är motivet

Blev en halvdepp kväll i alla fall. Jag irriterar mig på mig själv. Man ska inte vara så jävla trevlig alltid, inte säga ja till sånt som låter bra på utsidan, då man har en tanke om att det ändå finns en finstilt text på insidan. Hur jävla korkad får man vara som konsument. Jag orkar inte. Fan

Jag lever med mina minnen

Idag är det 65 dagar kvar till studenten. Det är helt sjukt. Jag menar, jag minns ju förskolan då alla tjejer lekte i dockvrån medan jag satt vid datorn och spelade "Snövit och de sju dvärgarna". Nörd, eh jaaa!? Har för mig att det var ett otroligt ovärt spel, minns i och för sig bara hur det slutade med att Snövit dog och sedan uppstod och red iväg med prinsen på hästen, precis som i filmen. Jag var pro på att logga in på datorn. På den tiden behövde man ju skriva in så mycket mer än personnumret och sina initialer! Herregud, jag var 6 år. Jag är seriöst förvånad själv nu när jag tänker på det.

Men okej, för att inte virvla iväg alltför mycket bland minnena, som i och för sig ofta är väldigt mysigt, tänkte jag nämna att fika med Kicki är grejen!! 2h kändes som en kvart, sisådär.

Imorgon är det kunskapsjakten och på lördag är det högskoleprovet... Yäh. Eller? 

Jag och mina crazynaglar chillar sönder! Asså... de glittrar en aning.



Spring för livet om det är dig kärt

Fin helg egentligen. Kaos på jobbet. Fest i fredags. Mamma har börjat sy på prototypen av balklänningen. Den blir nog fantastiskt fin!


Vilja bli

Åååååh!!! Projektarbetet är över. ÖVERÖVERÖVER!!! Är jag lyckligast i världen eller? Just nu känns det som om jag har all tid man kan ha till att göra precis vad man känner för. Jag vet att jag absolut inte har det, men jag gillar känslan! Tanken slog mig idag att jag ville se på TV, men det hade väl varit väldigt konstigt..?

En riktigt kalasfika med Kicki förut! Dessutom har jag fått min pin-kod till studera.nu. Herrejösses! JAG KAN SÖKA HÖGSKOLOR NU. Framtiden står bakom husknuten och bara väntar på att jag ska våga ta steget dit. Hu, vilken tanke. 

Engelskläxa och svenska c-läxa står på tur. Wopidoo!

Jag lägger ut den här bilden, jag också! 



Uppis

@ Coffe House mä Kick! 

Peace

Inget kan ändra på det

Imorgon har jag projektarbetesredovisning. Halv 4 imorgon är det över. Då är redovisningen gjord. Usch fy bubblan vad skönt det ska bli. Då behöver jag aldrig mer tänka på det där arbetet. Behöver aldrig mer ge en suck åt det. Efter skolan ska jag ta en välbehövlig fika med Kicki i stan! Jag längtar. Innan dess ska bara lite helvete genomgås.

I övrigt är det en bra, men ganska muppad dag idag. Ingen speciell orsak egentligen, det bara är så.

Återigen, jag hälsar




Sanningsdan

Jag har ätit årets första glass i solen med Elin idag! Fantastiskt! Samhällsprovet är över. Projektarbetesredovisningen är på torsdag. Därefter ska jag ha en lugn helg.

Djupa andetag så kan vi gå
Vi går ner på stan

Jag hälsar




Keep on walking

Det blev alldeles för sent igår. Jag kom inte i säng förr än efter 12. Det fick jag rejält med spö för imorse då jag satt och halvsov under Svenska C-lektionen. Som tur var hade jag 4,5 h hål efter den lektionen så jag åkte hem och somnade i sisådär 2h. Nu sitter jag nyvaken med svullet ansikte (för visst får man det när man sover? eller är det bara min egen inbillning?) och huvudvärk och måste snart gå upp. En till frukost idag kanske? Palla lunch. Tjoho. Lallalalla.

Om en timma ska jag till skolan och lyssna på projektarbetesredovisningar. Om en vecka är det min tur. Usch och fy och helvete vad jag fruktar det tillfället. 

Peace

Vi kommer att dö samtidigt

Ner för backen
Över torget
åh, jag älskar, älskar den här stan
Rak i ryggen
Drick champagnen
Flanera över cykelvägen på sanningsdan

Solen går ner nu, det är nästan helt mörkt.

Jag har synat oss, genom ett stetoskop
När det kommer så nära, är det bara sådär

Andas, jag kan inte andas
För det låter så pinsamt kvavt där jag står brevid dig.
För trött för att dölja, det måste vara uppenbart
åh Kom inte närmre, åh snälla kom närmre

Race through my mind

Jomen typ så. Jag saknar det. 



The Studio

Jag bjuder. Kan inte bestämma mig för om jag vill lägga ut den på facebook eller inte. 



Vaken i månskensregn

Middag med jobbet igår var grymt! God mat och fantastiskt trevligt sällskap gjorde mig helnöjd med kvällen. Att läxorna inte blev gjorda var en annan femma. 

Ikväll tar jag tåget till Naima. En evighet sedan vi sågs nu ju! Britta, vi saknar dig!

Hare bra. För det ska jag ha!

In the mystery time of cold and rain

Bra dag! 

Hade skola till sisådär halv 12. Blev hämtad av Viccan en timma senare (vi ville inte gå ut i snöregnet ehe). Åt kinamat med Viccan, Linnea och Oskar. Herregud, vi satt där och degade i tre timmar medan snöfakkingregnet öste ner utanför fönstret. Efteråt chillade vi lite i Storken. Men tjena, pengarna bara rinner iväg nu känner jag. Aja, do I care? Typ absolut inte. Vad har hänt med tjejen som är rädd för att slösa pengar kan man ju undra? Jag gör det i alla fall! Nu är jag hemma och ska strax ge mig iväg mot nästa middag, middag med jobbet. Tjoho! Grekiskt står på menyn. Jag lovar att det blir awesome!

Suddenly I see

Jag vaknade med världens kramper i magen idag. Jag har som regel aldrig ont i magen, så jag fattar inte vad som hände just idag. I några timmar trodde jag att jag skulle dö. Jag har seriöst aldrig haft så ont i magen. Dessutom mådde jag illa. Jag mår som regel inte illa heller. Jag håller mig frisk från alla magsjukdomar. 

I varje fall så gick jag ner och tog en dusch, lång och varm. Men inte någon njutning direkt, då fokus var på magen. Efter duschen gick jag och lade mig en stund igen, en stund som inte skulle bli så lång. Kicki ringde och väckte mig 20 i 12. Jag började skolan 12. Grym som jag var kom jag i tid ändå. Jag fattar inte hur jag lyckades. Jag bilade till skolan, i snöslaskstorm. Hade jag cyklat, hade jag inte åkt dit över huvud taget. Faktum var dock att magen kändes 1000 gånger bättre! 

I övrigt så sitter jag och dagdrömmer, fryser om fingrarna, längtar efter sommaren och studenten. Den långa och krokiga vägen har snart nått sitt mål. Jag ska bara se till att inte hamna i diket! Shoot!

Förövrigt har jag inte använt min kamera sedan vi var i Österrike. Känns ju... kul. 



I taxin, i trappen, i hissen, i hallen. Jag faller

För varje dag som går lägger jag till ännu en tegelsten på den fasad som håller ihop mig. Ibland känner jag inte igen den tjej som står på andra sidan spegeln, och än mindre hennes fantastiska självförtroende. Det är när fasaden börjar vittra sönder som mitt rätta jag kommer fram. Det är då jag känner igen mig själv så som den jag alltid har föreställt mig att jag är: en betraktare, en lyssnare, en osäker jävla medelmåtta.

Jag skippade matten idag. Senast imorse sa jag att jag skulle gå på alla lektioner den här veckan. Idag hade jag dock matteböckerna hemma så det får väl ses som en ursäkt...



Laughing with

Jag kom på förut att jag kanske borde skicka in en Dagens Ros till tidningen. Den skulle vara riktad till Gun och hennes team på tandregleringen som tack för att de tog sig an ett näst intill omöjligt uppdrag och slutförde det med ett resultat över förväntan! När jag var där på ett litet besök härom dagen sa de innan jag skulle gå "Nu är vi färdiga med dig. Lycka till i framtiden!" 

Jag tackade, bockade (eller inte) och gick ut genom dörren med ett brett leende. TACK Å TACK!

Imorgon äre kvällsplaner för fulla muggar. C u @ HOTELLET. 

Tju.

Let it shine

Det är på väg att torka ut här. Men jag har ingen lust att uppdatera. Ingen speciell orsak, jag har bara inget jag tycker känns värt att berätta. Så fåre va. Kanske kommer jag igång igen men ah. Just nu ligger jag lågt. 

TJO

RSS 2.0