In repair

Det kommer att bli bra. Det måste bli bra.
<3

100 frågor

TESTET BÖRJAR: 14:19 1. Fullständigt namn? - Johanna Lotten Sofia Strömberg 2. Ålder? - 17 3. Vart bor du? - Alingsås 4. Bor tillsammans med?- familjen 5. Färg på ditt hus? - grönt 6. Hus eller lägenhet? - hus 7. När är du född? - 17 juni 8. Klass? - NV2 till hösten 9. Vilket år tar du studenten? - 2011 10. Något jobb? - yep 11. När gick du upp i morse? - 10 12. När ska du sova? - ikväll 13. Duschat idag? - inte än 14. Kramat någon idag? - ja 15. Pussat någon idag? - Ne 16. Vad har du ätit idag? - frukost och glass 17. Dagens klädsel? - Klänning 18. Dagens smink? - inget än så länge 19. Dagens sötnos? - Julia 20. Dagens roligaste? - Ehm. Naima tror jag socialt: 21. Har du många vänner? - Asmånga 22. Hur många räknar du som riktiga vänner? - Många 23. Vem kramade du senast? -Mamma 25. Hur många har varit otrogen mot dig? - Vet inte 27. Har du pojk-/flickvän? - no 28. Vem pratade du med i telefon senast? - Gustav 29. Vem fick du senast sms ifrån? - Naima favorit: 31. Film? - Oj, vet inte. 32. Låt? - Vet inte det heller. 33. Mat? - Pappas pannbiffar kanske 34. Dryck? - Fanta 35. Färg? - Grön 37. Stad? - Göteborg 38. Land? - Ehm. 39. Ämne i skolan? - Oj. 40. Människa? - JULIA senaste: 41. Personen du tänkte på? - Julia 42. Personen du pussade? - Vet inte 43. Gången du spydde? - Längesedan 44. Gången du grät? - inte lika längesedan 45. Pizzan du åt? - när mamma var i berlin 46. Gången du var i Göteborg? - ehm. någon vecka sedan. 47. Gången du var i Stockholm? på höstlovet någon timma 48. Gången du var full? - 49. Gången du var hög? - antingen eller: 51. Svart eller vitt? - Vitt 52. Hund eller katt? - katt 53. Ut och festa eller hemma och mysa? - både 54. Tvspel eller datorspel? - tv 55. Singel eller upptagen? - singel är bra 56. Hemma eller borta? - Olika 57. Lunarstorm eller helgon eller Playahead? inget. 58. Ragga eller bli uppraggad? - uppraggad 59. Big Brother eller Paradise hotel? inget 60. Blont eller svart hår? - oj. vet inte 61. Har du blåa ögon eller bruna? blå 62. Choklad eller lakrits? - choklad lätt 63. Göteborg eller Stockholm? - Götet 64. Högerhänt eller vänsterhänt? - vänster 65. Coca cola eller fanta? - fanta 66. Pizza eller kebab? - kebabpizza 67. Randigt eller prickigt? - randigt 68. Älska eller älskas? - båda 69. Leva eller dö? - Leva antal: 70. Personer du älskar? - några stycken 71. Personer du hatar? - jag hatar ingen 72. Gånger du varit full? - noll 73. Personer du hånglat med inom en 24timmars-period? - en 74. Glassar du ätit på en dag? - ganska många antar jag 75. Festivaler du varit på/ska på detta året? - räknas potatisfestivalen? 76. Gånger du haft minnesluckor? - Aldrig 77. Gånger du varit hög? - ehm 78. Personer du saknar just nu? - JULIA 79. Gånger ditt hjärta brustit? - ett par Vem: 80. Vill du kyssa nu? - hiho 81. Ska du träffa imorgon? - Vet inte 82. Sjöng du senast för? - mamma borde det vart. Eller Albin 83. Hade du senast en msn-konversation med? - Oj. jag är ju aldrig inne på msn. Gustav kanske 84. Spelade du tvspel med senast? - Albin, om Guitarhero räknas 85. Vill du ta med på resa nu? - Julia eller Naima och Britta 86. Vill du kasta en sten i huvudet på? - Ingen 87. Förtjänar att dö ? - INGEN 88. Är söt? Julia 89. Saknar du nu? Amandah och Julia vad: 90. Gör dig glad? - Julia 91. Gör dig ledsen? - en del 92. Vill du helst göra nu? - åka till Julia 93. Önskar du att du slapp göra? - Vattna tomaterna 94. Vill du ha nu? - sms från Julia 95. Önskar du dig i födelsedagspresent? - Inget 96. Längtar du till? - Grundsund 97. Tycker du om dina betyg? - De funkar 98. Ångrar du i ditt liv? - nä 99. Är det bästa som hänt dig? - Oj, jag vet inte 100. Hur mycket är klockan? - 14.36

Michael Jackson

Är det verkligen sant att han har dött nu? Ärligt talat så känns det jättekonstigt. Jag pratade med pappa för ett tag sedan och undrade om vi inte kunde gå på hans comeback-konsert i London. Nu är snubben tydligen död. Jaja. Det var la tråkigt...

Då blir det ju ingen konsert!

Ledig en riktig sommardag




Det blev en helbra dag med Albin! Bad i kvarnsjön och i Öja. Samt gitarrspel och -köp.

Såhär ska sommaren fortsätta! 

Jo

...jag hade väl det på känn.

 

Träning

Idag fick pappa med mig ut till hjortgården för att springa. Jag blev ärligt talat lite förvånad att han faktiskt fick med mig utan problem. Kanske kände jag att det var behövligt...? 

Innan jag tog min runda hade jag förhoppningar om att jag skulle tycka att det var kul att få röra på mig lite. Men till min besvikelse så tyckte jag inte att det var roligt över huvud taget. Många gånger har jag önskat att jag hade varit mer träningsinriktad. Men tyvärr, jag är ingen träningsmänniska. Musiken tar över, där det för många andra är träningen som regerar. Dock har jag seglat mycket tidigare somrar. Det fanns en tanke att detta skulle fortsätta även i år, men än så länge har mina måndagkvällar varit uppbokade! Jag är verkligen seriös! Jo, en måndag var jag ledig. Eller, jag var hemma och pluggade fysik.

Men jag ska inte sluta något som jag precis börjat med! Jag ska försöka några gånger till att få viljan att ta en springrunda ett par gånger i veckan. Jag ska starta ett nytt, bra liv den här sommaren! Jag ska läsa böcker så att jag blir klok, jag ska sola mig brun (kanske inte lika klokt) och jag ska bygga upp min kondition som just nu ligger på 0. 

Härligt, Johanna!

Söndag

Jobb idag. Kändes inte värt. Jag var skitsur hela dagen.


And If You Really Try 
You'll Find There's No Need 
To Cry 

Midsommarmys

Nu har jag jobbat så att mina fötter är blåa. Jag har sagt samma fras flera hundra gånger och jag har behövt vara trevlig mot alla gäster. Jag känner mig så nöjd! Imorgon blir det jobb igen. Då ska vi säjla så det ryker, vi ska vara på bäst humör, vi ska inte titta på klockan så mycket. Vi ska vara bäst! Och vi ska ha roligast! 

Midsommar igår var kanonlyckat. Eller, jo det var kul faktiskt! 

Släktkalas

Ikväll hade vi släktkalaset. Ett kalas som jag helst hade velat slippa. Det var inte så att det hände något speciellt. Jag är bara inte bra på att stå i centrum. Av mina kusiner fick jag pengar. Av mormor och morfar fick jag en berlock till mitt Pandora-armband som jag redan hade fått av dem förra julen. Av Gustav och Sofia fick jag ett linne och ett annat paket som jag inte öppnade direkt. På linnet stod det Girls just wanna have safe sex. http://www.hm.com/se/#/faa2009/. I det andra paketet låg såklart 15 kondomer...

Min otroligt nördiga tårta! 

Skriv en kommentar om du är lika nördig som jag! Hur mycket fyller jag egentligen?

The Big Day

Min födelsedag är en dag som jag avskyr. Det har jag gjort i ett par år. 

Men Albin var en pärla som bjöd mig på frukost och underhöll mig med SingStar och annat sådant så att jag slapp vara hemma och bli deprimerad. Det brukar bli så jag spenderar mina födelsedagar annars. Hemma i en stol i väntan på att något ska hända... 

Har väl inget annat att tillägga tror jag. Jag hatar den här dagen.

Grillkväll

Igår kväll, dvs tisdag kväll (det har ju faktiskt blivit onsdag nu) var det grillkväll hos Albin. Det är så jag vill att mitt sommarlov ska fortsätta. Med grillkvällar överallt och skönt folk! 

Låt bilderna tala


Nu ska jag sova innan jag ska fira födelsedagen från gryning till skymning! 

TACK!


Igår kom Naima. Vi fotade och hade bara kul, som vanligt med andra ord! 
Idag åkte hon hem, eller inte direkt. Hon är nu på väg mot Stockholm för att söka visum. När jag kom upp på mitt rum igen började jag nästan gråta, ärligt talat! På datorn stod pandorapåsen som var fylld med en berlock (ängeln!), choklad och ett kort! 

Tänk att du, lilla Jo, redan hunnit bli 17 år, det är helt galet vad fort tiden går när man har roligt!
Nu ska jag snart fly jättelångt härifrån, och jag kommer sakna dig helt GALET mycket. Men för att det inte ska bli alltför tyst och lugnt här hemma, så kommer denna lilla filur få ta vara på dig istället för mig (vid de tillfällen som alla mejl och skypetiden inte räcker till) och hålla dig i handen vid alla de tillfällen livet går emot en (för det gör det!!!). 
Men kom ihåg att det ALLTID finns ljus i slutet av tunneln, det går ALLTID att lösa!
Nej, nu tycker jag att du skall njuta av att du fortfarande är tonåring, du har hela livet framför dig! Så några triljoners bamse-grattiskramar från din (to-be-super-american) best friend forever! //Naima

Tack så jättemycket! Jag kan inte sluta le nu <3 Jag har aldrig ätit något så galet gott som den chokladen! Lyx på hög nivå! Nu ska jag torka tårarna (okej, så farligt kanske det inte var, men nästan) och läsa en stund innan gospelkonserten ikväll. :)

Naima


Naima är här! <3

Fermats gåta

Idag (igår) har jag jobbat. Helt sjukt jobbigt! Ett tag trodde jag att jag skulle börja gråta vilken sekund som helst. Vilken tur att det bara är Potatisfestival en gång om året!

När jag kom hem var jag jättetrött så jag gjorde inte så mycket. Jag satte mig och läste min bok Luftslottet som sprängdes tills mamma en timma senare ungefär kom in. Sedan dess har vi varit helt sjuka. I ca 3h. Bra jobbat! 

Dessutom lade hon den hemske boken på mitt sängbord (mina två högtalare). Boken med stort B vid namn Fermats gåta. Hon tyckte väl att jag inte var nördig nog...

Bevisa att det inte finns några heltalslösningar till ekvationen
x^n+y^n=z^n där n är ett heltal större än 2.

Göteborg

Igår satt vi och pratade, mamma, pappa och jag. Jag nämnde att jag ville till Göteborg idag men att jag inte skulle dit för att jag inte hade något att göra direkt. Pappa föreslog att vi skulle äta lunch.

Imorse vaknade jag kvart över 10. Jag slängde mig ur sängen och tog 11-tåget till Göteborg utan frukost (typ 5e gången i mitt liv som jag skippar frukosten). Det blev lunch med far och en tröja som jag inte är riktigt säker på om jag ska behålla. Men jag tror det. 

Vad ska jag göra nu tro? eehm. 


Fota


Ikväll blev det en fotorunda med Tobias. Det var längesedan sist. 

Jag vet vad min sommar ska bestå av! Foto! Vad annars? Jag har också tänkt att ta till mig min lärares råd om att läsa böcker den här sommaren. Något som jag längtat efter, har helt enkelt inte hunnit detta året. Jag lyssnade på en bok i våras men det tog lite för mycket tid. Så om jag skulle läst  boken. Hur mycket tid skulle inte det tagit? 

Trubbel

Nu lyser ängarna av sommarns alla blommor.
Nu surrar bin, och fåglar sjunger överallt.
Nu stryker vinden genom trädens höga kronor
men i min trädgård är det visset, mörkt och kallt.
Här är det risigt och förvuxet, fult och snårigt
och lika hopplöst trist och grått som i mitt bröst.
Därute doftar det av sommarns alla dofter.
Där är det sommar, men här inne är det höst.


Jag har i alla fall fint rum nu och jag har satt upp bilder på väggarna! :)

Sommarlov

Nu är det äntligen sommarlov. Vi som har slitit och haft det jobbigt med allt, har äntligen fått semester från allt. Men vad gör man när man har sommarlov? Fy vad tråkigt det ska vara då. Kom hem till ett tomt hus (ja, vad hade jag väntat mig?), det regnade ute och det var kallt inne. Inte kul. Plus att jag måste städa ur en hurts innan kvällen. Dvs innan jag drar till Julia om jag åker dit. Helst vill jag sätta mig framför en bra, hyrd film med en massa täcken och kuddar, men det regnar ju så jag tänker inte åka och hyra en och det är emot mina principer att titta på film i min ensamhet. 

 

Ja, vad fan gör man!?

 

(Jag vill inte att det vita ska sluta bara där. Någon som kan?)


En första bild


RSS 2.0