Fermats gåta

Idag (igår) har jag jobbat. Helt sjukt jobbigt! Ett tag trodde jag att jag skulle börja gråta vilken sekund som helst. Vilken tur att det bara är Potatisfestival en gång om året!

När jag kom hem var jag jättetrött så jag gjorde inte så mycket. Jag satte mig och läste min bok Luftslottet som sprängdes tills mamma en timma senare ungefär kom in. Sedan dess har vi varit helt sjuka. I ca 3h. Bra jobbat! 

Dessutom lade hon den hemske boken på mitt sängbord (mina två högtalare). Boken med stort B vid namn Fermats gåta. Hon tyckte väl att jag inte var nördig nog...

Bevisa att det inte finns några heltalslösningar till ekvationen
x^n+y^n=z^n där n är ett heltal större än 2.

Kommentarer

Lämna ditt spår:

Ditt namn:
Kommer du tillbaka?
Din mail: (bara jag ser)

Din blogg jag kan besöka:

Ordet är fritt:

Trackback