Slå mig hårt i ansiktet

Maj slutade bra trots allt. I efterhand ser jag tillbaka på det som en väldigt bra månad. Vissa dagar var såklart sämre än andra, men över lag gick allt väldigt bra. Jag kanske ska börja pendla igen?

Min sommar var helt fantastisk! Jag hade inte velat byta bort någonting. Mitt jobb var grymt. Jag hade jätteroligt och semestern var oslagbar!

Nu när jag har flyttat ner till Halmstad igen är det återigen något som drar i mig och får mig att känna mig felplacerad. Varför ligger inte Alingsås närmare Halmstad? Och varför är det så dyrt att åka dit!?

Jag ska inte säga att jag har lust att skita i allt vad Halmstad heter, för jag älskar mina vänner och min utbildning i Halmstad och jag har väl någon slags prestationsångest som gör att jag aldrig medvetet skulle hoppa över eller inte satsa fullt ut på en skoluppgift. Men på något sätt skulle jag vilja pausa några dagar, kanske få en såndär dunderförkylning eller på något annat sätt bli dålig (inte allvarligt såklart) för att ha en anledning till att få stanna i Alingsås några dagar extra även om jag missar föreläsningar i Halmstad, men ändå inte få dåligt samvete för att jag inte är där. Jag är ju sjuk liksom..?

Det känns som att jag bara skriver i den här bloggen när jag är deppig. Det kanske är bra, för jag skriver ju så sällan. Så jag antar att jag är glad däremellan!

Kommentarer

Lämna ditt spår:

Ditt namn:
Kommer du tillbaka?
Din mail: (bara jag ser)

Din blogg jag kan besöka:

Ordet är fritt:

Trackback