Face off

Maj ska vara en glad månad. Jag försöker alltid att vara glad. Ofta får jag höra att jag dessutom lyckas att förmedla denna känsla till andra.

Inom mig kommer den här månaden dock inte bli lika glad. Det är tungt nu. Jag känner mig bara besvärlig och månaden har inte ens börjat. Mitt kontrakt på min lägenhet har gått ut och jag pendlar 5h om dagen eller sover hos kompisar när det krisar.

På något sätt känns allt mer ensamt nu. Ångesten stiger mig upp över öronen. Hela tiden måste jag ha koll på hos vilken kompis jag har min väska och om det är okej att den står där. Just nu blir det ett så centralt ämne i mitt huvud att det tar upp en stor del av min energi.

Mina vänner är guld. De ställer upp, erbjuder soffor, madrasser och sällskap. Samtidigt är jag trasig inuti. Jag tycker att jag tränger på. Jag vill bo själv eller med David, inte i en resväska.

I skolan går det bra. Nu har vi finalkursen för första året på utbildningen. En kurs som summerar allt vi har lärt oss, en av kurserna som är själva ledmotivet för hela utbildningen där vi får jobba mot riktiga arbetsgivare och känna oss viktiga och duktiga.

Jag vill bara hem till David, vill att det ska bli sommar. Den här sommaren kommer att bli så himla fin.

Jag tror att min motivation till skola, pendling och att jag ens accepterar att jag inte har något boende i Halmstad, är att jag har kärleken och utbildningen på de ställen jag pendlar mellan.

Jag försöker se framåt, se det positiva. Jag har världens finaste pojkvän, vänner och valet av min utbildning känns bara mer och mer rätt för varje vecka. Jag känner att jag utvecklas i rätt riktning.

Tänk vad en liten detalj kan dra ner hela tillvaron. Jag hoppas att ingen behöver läsa det här. Men om någon ändå gör det får denne en inblick i hur livet är för mig just nu.

J

Kommentarer
Janina säger:

Kram!

Jag hoppas att det ordnar sig med boende!

2014-05-11 @ 21:01:45

Lämna ditt spår:

Ditt namn:
Kommer du tillbaka?
Din mail: (bara jag ser)

Din blogg jag kan besöka:

Ordet är fritt:

Trackback