Under löven

Jag var på Maxi och handlade igår. Man kan ju inte sitta hemma jämt. Det jag möttes av på Maxi var världens pensionärsparty. Vissa hade roligare än andra. "Ingvar, minns du om det var något kvar i filpaketet från imorse?" Jag insåg att bilden av att männen motvilligt går omkring med kundvagnen medan kvinnorna håller koll på listan och plockar i varor faktiskt stämde fullt ut. Det var lite annan stämning än när stressade 40-åringar på väg hem från jobbet i all hast ska samla sig och fundera ut vad som behövs i kylskåpet. 

När jag stod i hissen upp till parkeringshuset igen stod tanterna och pratade med varandra om vädret. Jag bara väntade på kommentaren "Jamen vi ses väl i hissen nästa vecka också eller?". Tyvärr kom den inte men hur som helst så var det ett väldigt härligt maxibesök! 

Just för tillfället känner jag att saker och ting löser sig. Min vardag går upp och ner hela tiden, något som kan göra mig smått förvirrad. Men nu är bäste bror hemma, Louise och jag drar på roadtrip till Växjö på fredag och imorgon gäller fika med Kicki! 

Klockan är snart halv 2 och bror min väcker mig runt 7. Dags nu kanske? 

Love yah

Kommentarer

Lämna ditt spår:

Ditt namn:
Kommer du tillbaka?
Din mail: (bara jag ser)

Din blogg jag kan besöka:

Ordet är fritt:

Trackback