A drop in the ocean

Jag inser bara mer och mer hur stressad jag har varit den senaste tiden. Jag har varit stressad för att jag har haft mycket i skolan, sovit för lite, umgåtts för lite, pluggat för lite (tro det eller ej) - listan kan göras lång. Jag har längtat efter att kunna släppa taget, vara spontan, ta en sväng med kameran, sätta mig med photoshop och wacomplattan och helt enkelt bara vara kreativ.

Det är nu jag har tid att vara kreativ. Nu känner jag inte pressen att jag sover för lite. Egentligen gör jag det, men jag stöter bort de tankarna så fort de kommer, med tanken att jag faktiskt inte har något att vara stressad inför. Nu umgås jag som aldrig förr. Okej, det kan väl diskuteras, men jag gör det utan att känna att jag har vettigare saker att ta tag i. 

Dock känns det som om något fattas. Jag känner mig tom. Jag antar att det bästa är att bara acceptera situationen, den är ju trots allt inte så farlig ;). Så länge har jag haft så mycket i tankarna vad det gäller prov, inlämningar, redovisningar - you name it. Men nu då? Nu när allt är gjort, vad ska jag göra nu? 

Jag jobbade till 21 idag, kom hem 22, åkte till iväg igen runt 23.30 och kom hem för snart en timma sedan. Sådana här kvällar vill jag ha fler av!

Nu kom tidningsbudet och det är snart ljust. Fåglarna kvittrar.

En suddig bild. Min bästa bild, lyckat. Maggio <3

Kommentarer

Lämna ditt spår:

Ditt namn:
Kommer du tillbaka?
Din mail: (bara jag ser)

Din blogg jag kan besöka:

Ordet är fritt:

Trackback