Jag vill ju va som du

Imorgon är den stora dagen, en av gymnasiets största dagar. Imorgon ska projektarbetet lämnas in. Själv föreställer jag mig det hela med en stor cermoni där varje elev får gå fram i klassrummet med sitt arbete på en röd kudde och lämna det till P som står i mitten av lärare. Man går en halvmil i klassrummet för att tillslut komma fram och känna sig som en kyckling som just har sett världens ljus, ynklig med andra ord. Lärarna kommer stå som betongväggar, inte röra en min och se allmänt skrämmande ut. Alla, förutom C som går in i pension på fredag. Han är nog inget annat än ett stort leende! Eller så är han lika hård som de andra? Jag har inte bestämt mig. En sak som är säker är i alla fall att det kommer vara sådär kallt och ruggigt, hemskt och allvarligt i klassrummet. Usch. Hemska drömmar. Att skicka arbetet genom urkund känns inte heller speciellt kalas. Luktar det nervositet här eller?

Kommentarer

Lämna ditt spår:

Ditt namn:
Kommer du tillbaka?
Din mail: (bara jag ser)

Din blogg jag kan besöka:

Ordet är fritt:

Trackback