Bullbak

Fick världens idé idag att baka bullar! Kanelbullar och semlebullar. Jag tog tillfället i akt med ledig helg och tomt hus (en stund i alla fall) och gjorde en insats till vårt fikabrödförråd som för tillfället var tomt. Första gången jag bakade bullar var för ganska längesedan, några år sedan, de blev helt otroligt goda då! Gångerna därefter också. Tills förra gången då de blev jättetorra. Idag tänkte jag försöka att få dem sådär bra de var när jag var yngre. De blev lite torra idag med. Tråkigt. Men semlebullarna blev nog bättre! 

På fotolektionen på fredag ska man ta med sig en digital bild som man har tagit och är nöjd med... OJ säger jag bara. Det blir jobbigt. Egoist, javisst! :)


Kommentarer

Lämna ditt spår:

Ditt namn:
Kommer du tillbaka?
Din mail: (bara jag ser)

Din blogg jag kan besöka:

Ordet är fritt:

Trackback