gdk?

Tro det eller ej, men jag börjar få lite småpanik inför framtiden. Vad sjutton ska man göra efter studenten? Jobba, folkis, plugg, resa... Jag har verkligen ingen aning. Egentligen kanske jag vill gå folkhögskola eftersom det verkar så otroligt mysigt. Jag har fått intrycket att man sitter med en kopp te i en fåtölj med en filt över sig varje kväll. På dagarna vet jag dock inte vad man gör... Jag har inte den blekaste faktiskt! Hur konstigt det än låter liksom... Men alla som har gått på någon säger att det är helt fantastiskt så jag litar väl på det!

Vad sägs annars om att börja plugga direkt annars? Ta tag i livet och bli en rik kvinna (efter ett par år dock). Det tycker jag låter vettigast om jag ska vara helt ärlig. En utbildning har jag hittat som verkar intressant, riktigt rolig, men jag är inte tillräckligt kreativ tror jag. Och inte lika duktig på att rita som man kanske borde vara... Jagvetjagvet att man ska öva och öva och öva men ah, nä! Det är Grafisk design och kommunikation jag funderar på. Låter kanonroligt faktiskt men det är nog svårt att lyckas efteråt.

Ha en trevlig kväll! Själv ska jag sätta mig med wacomplattan och starta min väg till att se ljuset i tunneln!

Kommentarer

Lämna ditt spår:

Ditt namn:
Kommer du tillbaka?
Din mail: (bara jag ser)

Din blogg jag kan besöka:

Ordet är fritt:

Trackback