Löv is in the air

Idag när jag kom hem kände jag att jag ville ha ett äpple. Ett av de där goda, syrliga, hårda och gula äpplena som vi har i trädgården. Jag hade till och med funderingar på att baka en äppelkaka eftersom den mamma gjorde inte var av rätt äppelsort enligt mig. Innan jag skulle gå ut så tittade jag en snabbis ut genom fönstret och till min förskräckelse fick jag se att alla löv var gula (de flesta i alla fall). Jag blev lite skraj men gick ändå ut eftersom det ju kunde hänga äpplen under de gula löven. Väl ute och under äppelträdet inser jag att det finns ungefär två äpplen i hela trädet och ett ruttet. Har jag missat hela äppelsäsongen i år, eller!? Jag som varje år har stört mig på alla äpplen som mamma velat att jag skulle ta med mig till skolan när jag inte ville ha någon himla lågstadiefrukt! Herre Gud liksom, vem har sånt!? Jag skyller på att jag var yngre då. Nu började jag fundera på vad vi (mamma) har gjort med årets skörd. I och för sig så vet jag att det i år inte var lika mycket som tidigare år men ändå. Var har de blivit av? Jag insåg att jag har blivit mycket mer upptagen på ett år. Antagligen så upptagen att jag har missat hela äppelsäsongen!

Kommentarer
N säger:

JOHANNA. Jag hittade skivan i min tröjlåda, där den underbara resväskan och skivan legat i tryggt förvar. Det var helt klart bästa presenten, dina brev är något av det bästa som finns. Och - ja, Jöback platsar perfekt brevid Abercrombie-modellerna, man är helt lost i deras ögon, jag håller totalt med. Rackarns rabarber att han är gay. Jag har bara en sak att säga, förutom att jag älskar dig och saknar dig som en galning. Tack.



(nämnde jag att jag älskar dig?)

2009-10-08 @ 06:47:16
Blogg: http://peacefactory.blogg.se/

Lämna ditt spår:

Ditt namn:
Kommer du tillbaka?
Din mail: (bara jag ser)

Din blogg jag kan besöka:

Ordet är fritt:

Trackback